Sanatatea noastra in pericol
Autor: Delia Ciobancan
publicat la: 2012-07-05
Recomanda articol


Cercetatorii au constatat de mult că există o legătură puternică între stres şi starea generala de sanatate.
An după an, rezultatele studiilor au întărit această ipoteza. Răspunsurile participanţilor la diverse cercetari au relevat un nivel ridicat de stres, prea multa încredere în comportamente nesanatoase de a gestiona stresul şi alarmante consecinţe fizice a stresului asupra sanatatii, cu alte cuvinte, o combinaţie care sugerează ca, naţiunea este in pragul unei crize de stres. Datele sugerează faptul că preocuparea cu privire la stres şi sănătate este deosebit de critică în rândul adulţilor.
În general, oamenii par să recunoască faptul că stresul poate avea un impact asupra sănătăţii şi bunăstării, dar nu în mod necesar incat să treaca la măsuri pentru a preveni sau gestiona mai bine stresul. Rezultatele cercetarilor sugereaza de asemenea ca gestionarea timpului poate fi o barieră semnificativă in preventia oamenilor de a lua măsurile necesare pentru a imbunatati sanatatea lor.
În timp ce percepţia oamenilor despre stresul personal poate fi îmbunătăţita, impactul stresului asupra sănătăţii lor fizice şi incapacitatea lor de a preveni stresul este un motiv de îngrijorare în continuare. Totodata, în timp ce există o conştientizare ca stresul poate avea un impact asupra sănătatii, există o discrepanţă atunci când vine vorba de gradul de conştientizare al impactului stresului asupra sănătăţii personale.
Obezitatea si depresia sunt adesea exacerbate de stres. Cei care suferă de aceste condiţii, afirmă că nu sunt în măsură să faca pasii necesari pentru a scapa de stresul lor sau a-si îmbunătăţi sănătatea lor şi, prin urmare, se angajeaza în comportamente dezadaptative de a face fata.

Banii, munca şi economia continua sa fie cauzele cele mai frecvente de stres. În plus, un număr tot mai mare de indivizi sunt stresati pentru sănătatea personală şi sănătatea familiei lor, pentru relaţiile lor, responsabilităţi familiale, stabilitatea locului de muncă, costurile locuinţelor şi siguranţa personală.

Deşi exerciţile fizice sunt una dintre alegerile de top de gestionare a stresului, un mare număr de indivizi continua sa aleaga mai mult activităţile sedentare.
Adulţii gestioneze stresul lor într-o varietate de moduri. Unele dintre tehnicile cele mai frecvente includ ascultarea de muzică, exercitii fizice sau mersul pe jos, lectură, petrecerea timpului cu prietenii sau cu familia şi odihna/somn.
Strategiile privind abordarea stresului, care sunt considerate a fi eficiente pentru cei care le folosesc sunt axate pe pozitivism, pe o mai buna gestionare a timpului, pe flexibilitatea la compromisuri, evitarea persoanelor sau situaţiilor care sunt stresante, exprimarea sentimentelor în loc de a le nega sau ascunde, a spune "nu" şi, ajustarea asteptarilor.

Multi indivizi continua sa prezinte simptome de stres.
Acestea sunt: iritabilitate sau furie, oboseala, lipsa de interes, motivatie sau energie, dureri de cap, precum şi tulburari ale stomacului din cauza stresului. Un procent mai mic pot raporta o schimbare a apetitului si a dorintei sexuale.

În mod evident, există încă loc pentru îmbunătăţiri atunci când vine vorba de a face modificări pentru sănătatea unei persoane.
In gasirea timpului pentru un stil de viata sanatos clasam alimentatia corecta, practicarea exercitilor si alte aspecte importante ale bunastarii ca relatile bune de familie, somn suficient, prietenii bune, multumire in cariera sau studii.

Si fiindca ai vointa si dispui de timpul tau in mod constient te informam ca poti depasi bariera stresului care te impiedica sa fi vesel si sanatos beneficiind de o cura terapeutica in care sa deprinzi tehnici de relaxare si autosugestie care sa-ti schimbe in bine stilul tau de viata.

Psihoterapeut Delia Ciobancan
Cabinet individual de psihologie

Adresa:
Telefon: 0733098444
Website: http://cabinet-psihologic-online.ro/

Comenteaza articolul


Gaseste cursuri






Iti place site-ul www.vreaucurs.ro?
Spune si altora despre el!