Arta time managementului
Autor: Adelina Morosan
publicat la: 2013-10-28
Recomanda articol


Ce înseamnă time management?

Time managementul este un set de acțiuni și procese de planificare și exercitare a controlului conștient al timpului petrecut în realizarea unor activități specifice. Aceste acțiuni au ca principal scop creșterea productivității și a eficienței, atât în ceea ce privește viața profesională, cât și cea personală. Time managementul poate fi asistat de o serie de aptitudini, unelte, tehnici și metode, care permit realizarea la timp a diferitelor taskuri, activități, proiecte și obiective cu un deadline prestabilit.

Câteva sfaturi ce țin de time management

La un moment dat în viața ta, probabil ai citit articole sau cărți despre cum să implementezi un bun time management sau chiar ai fost la unele cursuri care își propuneau să te învețe cum să îți gestionezi mai bine timpul. Există chiar și unele software-uri care pretind că se vor asigura că îți vei acoperi toate obligațiile la timp. Dacă toate aceste tehnici și metode ți se par ineficiente sau pur și simplu prea greu de pus în practică, în rândurile ce urmează te vom ajuta, prin intermediul acestui articol, să descoperi câteva reguli simple ce țin de un time management eficient.

1. Într-o primă etapă, nu este indicat să treci direct la o listă cu toate lucrurile pe care ți le propui să le faci într-o zi sau săptămână, ci mai degrabă să faci o listă evaluativă. Trece pe o bucată de hârtiile toate lucrurile pe care le întreprinzi, fie ele și mărunte, conversații și activități diverse. Apoi, la sfârșitul zilei, fă un bilanț care să te ajute să îți dai seama câte dintre lucrurile pe care le-ai făcut au fost productive și câte ganduri și conversații sunt total nefolositoare.

2. După ce procesul de evaluare s-a încheiat, încearcă să urmezi regula de aur: folosește cel puțin 50% din timpul tău pentru lucruri productive, care știi că îți vor aduce rezultatele scontate.

3. Începe-ți ziua cu jumătate de oră de planning. Stabilește-ți principalele obiective pe acea zi, obiective realiste și fezabile.

4. Atunci când îți propui să lucrezi la ceva important, blochează factorii perturbatori, cum ar fi facebook-ul sau alte forme de social media, telefonul și vizitele, bineînțeles, dacă acestea nu fac parte din munca ta zilnică.

5. Trebuie să realizezi că este absolut imposibil să realizezi toate obiectivele pe care ți le-ai propus într-o zi. De aceea, ar trebui să ai un sistem de priorități. Axează-te pe lucrurile cruciale sau care au un deadline limitat și amână alte activități mai puțin importante pentru a doua zi.

Comenteaza articolul


Gaseste cursuri






Iti place site-ul www.vreaucurs.ro?
Spune si altora despre el!